Jos Kleinjans bijt de spits af met de uitleg van de pietepeuterige tekst
van Leonardo da Vinci. Vervolgens ontcijfert hij codes van ingrediënten
op consumptieartikelen. |
Ad van Itterson: De poort van toetreding tot het geheime genootschap van kennis. Een plattegrond. Een sociologische routeplanner, die de waarde van het genootschap duidelijk maakt.
|
Guy Widdershoven houdt een verhandeling over het ondefinieerbare object en kwam tot een definitie met behulp van ufo's en Griekse Goden. Het geheel wordt gegarneerd met een beeldpresentatie. |
Koos Vrieze Wiskundige vergelijkingen om groepsbelangen en individuele belangen te combineren of te laten strijden. Het verhaal van de bij zonder bloem, een onzichtbare koningin en gevangenschap. Terwijl de bij Vrieze zich aanpast aan het groepsproces, weet hij toch ( of misschien juist wel daarom) een steek uit te delen. |
Ad Geers draagt gedichten voor van verschillende auteurs over het begrip: wat maakt de man groot, terwijl delen uit zijn wetenschappelijke teksten worden geprojecteerd |
the phrase the first day at school |
|
Ron Bernstein en Ben Beelen Zagen ieder aan een kant gleuven in een rechtopstaande 'tafeltennistafel' tot aan het netje. Ex machina? Het geluid en het schaduwspel zorgen voor de rest. |
Los Dansing Queenc: Vijf jongens treden op met eigengemaakte instrumenten. De performance roept associaties op met het nummer : I don't like mondays. |
Suchan Kinoschita en Ben Bragg: In een performance zitten twee mensen aan een tafeltje
die ogenschijnlijk een gesprek voeren. |
Karin Peulen: Maakte een negatief van een positief. Positief waren Vrieze, de overheadprojector en de ruimte die zij innemen, negatief de krijtcontouren, getekend door Karin en haar helpers op het schilderslinnen. Vrieze krijgt hiermee vijf minuten extra spreektijd. |
Petra Kaiser geeft een analyse van het beeld via een bergbeklimmertje, terwijl ze zelf onzichtbaar voor het publiek een trap beklimt. De captain van het team hanteert de bergbeklimmer, die de plaats waar de kunstenaar zich bevindt in beeld brengt. |